Monday, June 6, 2011

6 Bulan Pertama Sudah Berlalu

Diam tak diam, pejam dan celik sudah 6 bulan aku melanjutkan pelajaran di peringkat PhD. Buat masa ini apa yang dapat kukatakan perjalanan yang ditempuhi Alhamdulliah dalam keadaan yang tenang, risau juga didalam hati bila dalam keadaan tenang begini kerana teringat pepatah Melayu "Air yang tenang, jangan disangka tak ada buaya".... isk harap2 buaya tu duduk diam aja di dalam air jangan diganggu dan jangan di duga.

Sepanjang 6 bulan yang berlalu aku telah memulakan penulisan dan penambahan maklumat di dua Bab penulisian ku. Bab Pendahuluan dan Bab 1, masih belum lengkap kerana terlalu banyak lagi yang perlu di isi. Untuk mengisi setiap kekosongan maklumat dan ayat itu bukan lah senang kerana ia perlu diiringi dengan pengkajian, pengolahan dan pembacaan yang mantap.

YA!!! diperingkat ini pembacaan itu amat penting, dan ia perlu luas bukan hanya tertakluk pada bidang kita. Jadi adalah penting untuk ku meneruskan usaha-usaha pembacaan ku ini... di iringin dengan doa dan kasih sayang dari keluarga....

No comments:

Post a Comment